onsdag, oktober 29, 2008

November...

Nu är det snart november, var fasen tar tiden vägen?!!
Idag har jag varit och sagt upp min lägenhet :o) Känns bra, nu är vi på gång! Ska älsklingen bara prata med Biskopen om en grej som blivit fel på kontraktet på vårt förråd sen kan jag börja hiva ner grejer där. Sen ska jag bara få han att sortera lite (läs: mycket!) här hemma... så jag kan få hit min dator och lite (läs: mycket igen!) annat. Vi har som sagt inte fått tag i nån lägenhet och nu har vi lagt det lite på is, ett tag i alla fall. Eftersom jag inte vet hur det blir efter skolan så kan det ju vara bra att ha en låg hyra som vi vet att Flyer klarar av själv.
Vet inte heller hur det funkar med A-kassan när jag har mitt företag aktivt... :o/ men det lär jag ju få reda på när jag går till Arbetsförmedlingen. Hoppas såklart att jag ska få lite jobb på Flizans och kanske hos Carin. Och att jag kan få hyra in mig på Maderma och komma igång ordentligt med mitt eget. Men behöver kanske stämpla lite innan dess.....
Vi var och tittade på en lägenhet som var väldigt mysig, går fortfarande och drömmer lite om den men det är förmodligen inte meningen att vi ska ha den utan vi kommer att få tag i en ännu mysigare! :o)
Mamma flyttar in i mitten på december i sin lägenhet i Sandvången. Ska bli roligt att se hur den blir, de ska ju måla och tapetsera om. Tror den blir riktigt fin och att mamma kommer att trivas bra där. Det blir mer som hennes helt egna, på hennes vis och i hennes stil.

Var hemma från skolan i morse, behövde sova!!! Förstår inte att jag är så trött hela tiden...?! Riktigt jobbigt emellanåt. Men cyklade som sagt ut till Landskronahem till middag och sen hem till mamma och åt köttbullar *mums*. Sen till skolan och där upptäckte jag att jag var själv när vi skulle jobba med projektet, de andra 2 var sjuka... Men jag fick gjort en hel del och vi hamnar inte så långt bak med arbetet.
Projektet går ut på att "starta eget" fast på låtsas. Vilket är inspirerande för mig! :o) Och nu har dessutom Maria i Simrishamn fått in en ny produkt-serie som jag blev lite sugen på....

I lördags hade vi tjejkväll med skräckfilmer och godis. De filmerna vi såg var väl sådär, inte så jättehemska (inga mardrömmar). Malin hade varit så söt och köpt ingredienser till marängsviss *MUMS* det var hur länge sedan som helst och det satt som en smäck!!! Var nog det bästa på hela kvällen förutom tjejerna förstås ;o) Lånade sen hem Omen som vi inte hann se, ville så gärna sen den. Den var ok men inte alls scary.... Har sett thrillers som varit värre och mer skrämmande.... Men där måste finnas en tvåa??!
Ville också se Rum 1408 (tror det är det numret?). Men den var nog inte inne för vi hittade inte den.... :o(

Nu ska jag titta på Roomservice :o)
Tjolahopp so long!

Inga kommentarer: