måndag, september 08, 2008

Redan september...?!

Var tar tiden vägen?? Den bara flyger iväg... Men det är ju kul undertiden iaf :o)

På torsdag börjar jag på praktiken, fick där jag hade sökt :o) På turistbyrån! Ska bli spännande, det är helt klart lite pirrigt.... Inte en aning om vad som kommer att hända men ska suga åt mig så mycket jag kan. Är ju där för att lära så det tänker jag göra. De tyckte det kändes jättebra med mig och de kom som sagt fram till att de kunde ha tid att ta hand om mig. Det är jag väldigt glad för eftersom jag inte ville vara i butik.

Apropå butik så har jag faktiskt tagit ett litet steg i riktningen mot egen... Har bett att få sätta upp ett anslag på Terapeutskolan att jag söker kollega som vill hyra in sig i lokal hos mig. Och om jag får napp på det så har jag en lokal på lut som hade varit kanon. Men vill inte ta den helt själv... Håller tummarna!!!

Helgen var tuff men rolig. Testade att ta med Fis till Flyer för att se om hon trivs där och om det funkar att jag tar med henne på helger och dyl. Så slipper jag ha dåligt samvete för henne när jag är hos älsklingen. Sen ska vi ju bo där så det kan ju vara bra att hon vänjer sig både vid lägenheten och Flyer... :o)
I lördags var det ALS-dagen. Fick åka med hela rundan och det var så mäktigt! 150 motorcyklar!! Och sen var det fest på kvällen. Väldigt trevligt! Fred up Stairs spelade och det var skön stämning. Dessutom var det ju riktigt varmt på kvällen också så allt bara klaffade perfekt. Kom dock inte hem förrän vid 5.... så bokklubbsmötet hos Mia kl 11 fick faktiskt vara utan mig... sov till 4. Hela veckan satt nog i....

I fredags hade vi dessutom besök av ambulansen.... En kille i klassen svimmade nästan av så vi ringde 112. Men han är bra nu och var i skolan idag. Skönt!
Men fick iaf känna på att jag kan behålla lugnet och veta vad jag ska göra i en sån situation. Känns ju bra...

Idag är jag rätt trötter men det verkar vara ett ständigt tillstånd för mig nu för tiden.... ;o) får väl gå och lägga mig tidigt.

Inga kommentarer: