måndag, januari 12, 2009

Blanketter, blanketter, blanketter......!!!

Har varit på arbetsförmedlingen idag.... som tur var har jag inte behövt vara där särskilt mycket tidigare... senast var väl typ 10 år sedan och då var jag inte inskriven så länge. Det var dessutom första och sista gången, hoppades jag iaf då. Men som sagt så har jag varit där idag med.
Som tur var hade jag gjort alla fyllai-uppgifter hemma, så jag skulle bara skrivas in så att jag kan får a-kassa.
Medan jag satt och väntade så tänkte jag vilket rörigt system de har. Har ni varit där? Jag visste inte var jag skulle ta vägen och förmodligen såg jag helt vilse ut för där kom fram en kvinna och frågade mig om jag behövde hjälp, men tydligen är det så deras system fungerar. För sen såg jag att alla som kom in såg lika förvirrade ut även de som nog varit där förr....?! Problemt var ju att det var inte alltid den där kvinnan som snurrade runder där var ledig och kunde hjälpa dem så då blev de ju ännu mer förvirrade.... Fick sån lust att styra upp.... hihihi.... Nummerlappar hade ju iaf fått alla att se lite mindre förvirrade ut för då hade de kunnat hålla fast vid nummerlappen och varit sysselsatta med att titta på en digital nummerskylt medan de väntade på hjälp.

Och så mycket papper hit och dit som man ska fylla i och leta fram. Gamla betyg och intyg. Och vem har arbetsintyg från arbetsplatser man haft?? Inte jag iaf......
Jaja nu är det gjort och jag hade nästan alla papper som behövdes med mig, ska bara ner i källaren och rota bland kartongerna efter några intyg till..... *suck* Det är ju inte så att mina personliga tillhörigheter är på sin rätta plats just nu, i dyningarna efter flytten...
Men ska ändå ner och inventera.......................... lite sent på det och grämer mig att jag inte kom på att jag kunde göra det medan jag packade!!! Grrrrrrrrr..... nu får jag ner och öppna en massa lådor och rota runder.

Håll föresten i er nu för hemlisen jag skrev om ska härmed avslöjas (innan rykten börjar florera om graviditeter... *fniss*).
Jag har fått jobb!!!!! Tada!!! Snyggt jobbat tycker jag..... sökte medan jag gick i skolan och fick det efter en personlig intervju :o) så jag har min själ inte gått arbetslös särskilt mycket efter jag sa upp mig från Wittings! Hahahahahaha..... lite skönt att knäppa vissa kraxande olyckskorpar på näbben.
Jobbet är ute på Center Syd ( så jag lär behöva en bil, bussarna dit är inte mycket att räkna med ). Det är en ny skobutik som ska öppna, Deichmann skor. Så jag ska vara med från början, spännande!! Och bra för då börjar alla från scratch, ingen har varit där före nån annan osv. Och butikschefen verkade hur go´ som helst, kanske kan få en bra chef nu, förtjänar det tycker jag efter ett år med chefen från h-lvetet ;o)
Det är deltid först men det känns rätt skönt eftersom jag är så påverkad av tabletterna ( eller vad det nu är som gör mig så trött... ) och vet ju inte riktigt hur jag fixar det där med jobb. Men tror att det kommer gå hur bra som helst, behöver nog regelbundenhet och få göra nått fysiskt. Och göra lite NYTTA!! :o)

Nu ska jag inte göra nån nytta alls genom att slänga mig i soffan och titta på CSI NY.
Må gott!

Inga kommentarer: