tisdag, april 27, 2010

Gult!

Oj vad tiden springer iväg! Fattar inte vart april tog vägen?!
Har varit bombförkyld ett par dagar nu och det hänger i fortfarande.... Men sover iallafall bättre nu, kan andas genom näsan. Men såååå trött man blir av ingenting när man är så snorig.
Lite packning har det ändå blivit, så nu ser vårt hem ut som en labyrint med alla kartonger som står huller om buller.... Känner inte riktigt för att sitta här vid datorn, alldeles för rörigt runt om mig. Ska bli väldigt skönt när vi kan börja köra kartonger till nya lägenheten. Sen vissa saker får man ju vänta med innan man kan packa ner dem, men böcker och LP-skivorna har blivit nerpackade, alltid en början och en rätt stor del med tanke på F:s förkärlek till både böcker och LP-skivor.....
Idag var vi och valde färg till hallen som Landskronahem ska måla om till oss.
Jag hade blivit inspirerad av tapeten Pip Early Bird Yellow (bilden är från inreda.com).

Jag blir så glad av den och gillar de starka färgerna. Nu vill jag inte ha själva tapeten för den hade inte kommit till sin rätt i den hallen och risken finns också att jag hade tröttnat på den. Men den gula färgen däremot..... Så jag la fram det som förslag till F och han gillade det, fick mig t.om. att titta på en starkare gul färg än vad jag först var inne på. Dessutom hittade vi tapeten i butiken och kunde jämföra så det blev en väldigt snarlik gul.
Här till höger ser ni hallen som den ser ut nu,
med nån caffelatte färg..... där är en hel del snickerier som är i vitt så det kommer ju att "lugna ner" den gula färgen något.

Ser verkligen fram emot att få göra nya lägenheten till "vårt" hem, även om jag trivts här också så har det varit lite provisoriskt och inte känts på riktigt..... Nu har vi chansen att få ett hem där vi får plats och där det är "lönt" att fixa till det. Har en massa idéer........ *ler*

Nu kallar sängen, behöver min skönhetssömn så jag kan bli av med den här envisa förkylningen....

Må gott!

Inga kommentarer: