tisdag, juli 08, 2008

Första inlägget...


Nu har jag blivit med blogg.... Jag som alltid var urkass på att skriva dagbok. Skrev bara när jag var ledsen... Tröttnade rätt snabbt.
Men vi får väl se hur länge det här varar :)

Har blivit inspirerad av bl.a Malin ;) tycker det är ett bra och roligt sätt att ha lite insikt i ens vänners liv utan att ha kontakt varje dag... Även om det såklart är roligt att träffas också! Missförstå mig rätt :D Men då pratar man ju oftast om annat...

Men är som sagt helt rudis på allt det här med blogg och liknande, provar mig fram...
Hoppas jag ska få lite mer kunskaper till hösten i och med kursen jag förhoppningsvis kommer att få gå ( håll tummarna!! ). En hemsida hade ju inte varit fel, iallafall till mitt företag.

Nu sitter jag och funderar på om jag skriva något mer om mig själv, fast egentligen får det komma efter hand istället...
Tänkte jag skulle måla lite idag, ramar och små hyllor, har annars mest bara rymt upp... Mitt hem har blivit åsidosatt ett tag för min älskling har semester så vi är mest ute och far. Är bara hemma och vänder och kelar med katten. Har konstant dåligt samvete för Fis ( katten ). Och när jag är hemma och myser med henne saknar jag Flyer ( älsklingen ). Får försöka få till att de två är på samma ställe snart...
Ja det där med att flytta ihop är ju ett stort steg... Speciellt eftersom jag nästan precis flyttat in här och trivs väldigt bra i min fina lägenhet! Vet inte om jag orkar just nu... Får isåfall bli till våren faktiskt. Om vi inte springer på Den lägenheten...!! Som vi bara måste ha...
Sen är det ju det att jag har inte bott själv så länge... Men det känns ändå rätt med Flyer och vi kompletterar varandra bra.
Har sagt att vi ska först överleva halvårs dagen och fram till 9 månaders dagen... De säger det är då det kan krisa :) Och Flyer har varit känd som 1 års mannen så vi får kanske vänta till efter det också :D

En dag i taget helt enkelt. Och idag blir det kanske en tur med hojen ner till tisdagsträffen i Lödde. Bilar och motorcyklar... och korv med bröd :) Om nu vädret håller sig fint...

1 kommentar:

Malin sa...

Va kul att jag har inspirerat dig till blogg! Ja och bloggen har semester, men vi kommer snart med stora steg igen!