onsdag, augusti 26, 2009

2 kr eller 10 kr.......

Idag har jag faktiskt varit duktig. Först jobbat lite mellan 10-14.30, lagom pass :o) sen hem och äta nått, in med 5 lådor (med diverse) i bilen och iväg till källaren med dem. Hämta lite saker i källaren som jag saknat här hemma. Iväg till Netto för att köpa egentligen kaffe men fått veta av mamma tidigare att det var slut men skulle köpa drick-yoghurt också. Trodde jag...... det visade sig att det var inte nedsatt förrän imorgon, så går det när man inte läser reklamen ordentligt så jag fick snällt ställa tillbaka de och be om ursäkt till kassören för att jag är lite förvirrad..... och att vi ses imorgon istället..... Men det passar ju bra för jag får väl åka dit imorgon ändå för kaffet..... Hmmm låter som en pensionär........!
Men skulle in på ICA också för att handla lite annat så jag åkte ju inte dit BARA för kaffet....... ;o)
Fastnade i kassan där för en dam hade betalt 2 kr för mycket för nått tunnbröd................ tog sin lilla tid innan de fick rätt ut det. Sen upptäcker jag när jag är på väg ut efter att ha betalt att jag hade tagit en risi-frutti fel och därför fått betala fullpris för alla fem........ hade en liten överläggning med mig själv om jag verkligen skulle gå in i igen, efter att ha förundrats över damen som gnällde över 2 kr..... men i mitt fall handlade det iaf om 10 kr så jag gick faktiskt in igen men jag gick då till förbutiken istället så jag hindrade ingen kö :o)
Sen hem och in med allt....... sen var jag trött, sovit några runder på sängen med Fis. Och nu har jag varit så söt och suttit och renskrivit ALS-rundan till min kära man, men det gör jag så gärna för han hade vikt all tvätt som jag bara dumpat i en stor hög i fåtöljen plus att han alltid diskar :o) vi har det väldigt bra, fast jag tror att det mest är jag som vinner på det hihihi ;o) nä det är nog rätt rättvist, hoppas jag. Vet iaf att jag är väldigt lyckligt lottad!!!

Nu ska jag krypa till kojs, fortfarande rätt trött :o)
Natti natt!

Inga kommentarer: