torsdag, september 15, 2011

Vila

Det blev vila för hela slanten idag... I alla fall tills sambon kom hem sen blev det lite röj bland papper och jag fick plockat undan sandaler och sommarskor från hallen. T.om rensat ut ETT par skor som ska slängas... ;o) Hör till saken att jag har rätt mycket skor, men nu har jag organiserat om i skogarderoben och nästa steg blir att ta fram vinterskorna när det blir lite kallare. Just nu är det höstskorna som står framme i hallen och som är lättast tillgängliga i skogarderoben.

Gjorde även en efterrätt ikväll ;o) äpplen med toscatäcke på och vispgrädde till.... mums! Och gjort på egna äpplen! För just det, en super duper rolig nyhet i mitt liv som jag inte berättat om här...
Vi har blivit med koloni!!
Eller rättar sagt min kära mamma har köpt koloni men med förbehållet att vi ska hjälpa till och också nyttja den.... Vi har tillgång till den när vi vill så man kan väl säga att vi har den tillsammans. Mamma och jag delar nämligen trädgårdsintresset och vi har båda saknat trädgårdslivet.

Och så rik man är när man kan plocka massor med egna äpplen...... och nästa år blir vi ännu rikare för då ska vi odla lite annat också. Dessutom rikedomen att ha en trädgård!

Mer om kolonin i ett annat inlägg :o)

Må gott!

Inga kommentarer: