måndag, augusti 18, 2008

Första skoldagen...

Nu har jag genomgått den första skoldagen. Det gick bra, väldigt trevlig skola, grupp och lärare! Vi pratade allt möjligt, svävade ut rejält och kom väldigt nära varandra redan idag... Känns tryggt och avslappnat. Vi är en blandad grupp, svenskar och invandrare vilket har gett mycket redan idag. Kan bli bra och intressanta utbyten och diskussioner.
Jag var rejält orolig igår kväll och i morse. Mådde inte alls bra, lite panikkänsla och tryck över bröstet... Fick såklart skönt stöd av min man även om det var via mess men det hjälpte.
Är ju orolig dels att jag inte ska orka, att det blir för mycket och dels att jag ska gå tillbaka till gamla mönster och beteenden och på så vis falla tillbaka rent psykiskt... Med tanke på de känslor jag har förknippat med skola och att prestera så får jag hålla koll på mig själv helt enkelt. Men därför var det rätt skönt att första dagen kändes så bra.
Men trött var jag när jag kom hem....!! Sov en runda på soffan. Sen är jag ju inte van att bara sitta så heller, fast dagen gick snabbt... Bara 3 timmar på fm och 3 timmar på em ju :o)

Blev en skön helg också, mycket med älsklingen :o) var på Seglaren med Birthe och Crille. En trevlig kväll med mycket skratt och prat. De är så himla goa´!!!
Så nu har vi använt de presentkorten iaf.
Nu till helgen blir det kurs i Hot stone massage med Rosanna. Kul att få träffa henne!!! Och ser fram emot kursen också :o)

Inga kommentarer: