torsdag, augusti 14, 2008

Skola

Nu har jag fått besked på att jag ska börja skolan på måndag. Rätt skönt faktiskt, veta vad man ska göra det närmaste halvåret och dessutom ha en inkomst!! Ser fram emot det nu... gjorde jag inte innan. Då ville jag hellre jobba men nu känner jag mig lite motiverad igen :o)
Har varit och lämnat lappar på stadhuset idag som de nyanställda på kommunen ska få i någon slags informationspåse när de börjar nu till hösten... Har inte full koll men min "kontakt" på stadshuset som har hand om hälso-biten i kommunen kontaktade mig och undrade om jag vill göra lite reklam och det är väl klart! Så kommunalt anställda i Landskrona får en aromabehandling för 495 kr istället för 550 kr. Så 100 lappar är överlämnade, gratis reklam är trevligt!

Jag och mannen var och tittade på en lägenhet idag, första gången.... Den var fin men vi kände inget pirr från den...... Var i huset brevid Tages så dessutom är där ju rätt livat på helgen och folk kissar och spyr i porten, mindre trevligt.... Vi kikar vidare. Kan ingen flytta ifrån där vi vill bo....?! ;o)
Sen var jag med Flyer när han var runt och raggade lite sponsorer till ALS- dagen. Våra kära handlare i stan är faktiskt rätt givmilda, nån lämnar presentkort till prisbordet och nån sponsrar på annat sätt. Trevligt! Så om ni känner nån som vill vara med, hör av er till mig! Kan ju bara skänka pengar om man vill det. Man kan läsa mer på hemsidan: lokstallet.org och klicka på ALS-dagen där!

Ska till hamnkrogen i Borstahusen idag. Blev ju ett bra sammanträffande att jag fick besked på skolan idag med, kan man fira lite. Synd mannen jobbar kväll....:o(
Men vi får mysa i helgen istället. Ska nog på Seglaren och käka. Flyer har presentkort där och eftersom vi hörde att Paul inte ska ha det mer så får vi ju använda det...! Det han fick på Baggens brände ju inne....
Annars blir det att kolla in Trädgårdsgillet i stan på lördagen. De ska ha ett bröllop nere på Citadellet som dom har lottat ut, kan ju bli spännande och se vem det blir...!

Inga kommentarer: