tisdag, maj 08, 2012

Grönt är skönt!

Mamma vann en tomatplanta på Trädgårdsföreningens möte. Vet inte vad sorten heter men där stod på lappen att det ska bli gröna tomater så vi får väl helt enkelt vänta och se... :o)
Själv har jag äntligen blivit färdig och sått mina luktärter och blomsterkrasse. Men behåller de här inne så länge även om det stod att man kunde så på plats nu i maj.
Har sedan tidigare sått Moon flower (tror det är en vinda av något slag) och de har nu kommit med sina riktiga blad och inte bara hjärtbladen så det blir till att skola om de det snaraste.
Moon flower
Så himla kul och följa de små liven :o) och snabbt går det (fast jag har nog redan varit och tittat 2 ggr på de jag sådde idag och riktigt så snabbt går det ju inte.... hihi..).

Mina sådder är som jag ska ha här hemma till balkongen medan tomaten ska vi ha i kollo. Där har mamma redan sått rädisor och sallat i lastpallarna (med fönster över). Själv ska jag nog så lite sallat här hemma också och sen resten får hamna i kollo. Även en sådd av ruccola blir det hemma, gott och bara kunna plocka direkt. Sen ska jag testa en grej jag såg på tv, nämligen att sätta gula ärtor, alltså sådana man köper och gör ärtsoppa av. Det ska bli mumsiga ärtskott av de är det tänkt... Kan ju bli spännande att se om det funkar!
Ärtskott

Inga kommentarer: